środa, 15 stycznia 2014

Gdzie się bawić?



Wybór miejsca, jakże trudna rzecz.
Tak naprawdę trzeba się zastanowić w jakim stylu chcemy zorganizować przyjęcie.

Mamy do wyboru:

1.Restauracje



Jest ich wiele. W każdym większym mieście mamy bardzo szeroki wybór restauracji, od kuchni polskiej do meksykańskiej czy żydowskiej. Osobiście nie byłam nigdy na weselu w Polsce, gdzie była chińszczyzna czy tortilla, ale nigdy nic nie wiadomo. Jakie są plusy i minusy takiego miejsca:
+ duży wybór lokali
+ możliwość skosztowania dań incognito 
+ dobra komunikacja miejska
+ dobra obsługa
+ możliwość negocjacji cen
- brak noclegu dla gości
- trzeba rezerwować termin wesela z dużym wyprzedzeniem
- najczęściej brak ogrodu czy tarasu
- "restauracyjny" wygląd

Ja wraz mój M. testowaliśmy kilka restauracji w Krakowie. Szczerze mówiąc, najbardziej ubolewaliśmy nad tym, że nie ma możliwości wyjścia na zewnątrz, tzn. można było "iść się przewietrzyć", ale w krajobrazie brudnych chodników,a nie pięknej zieleni. Moja ocena 6/10

2. Domy weselne



Mój ulubiony temat :) Szczerze mówiąc nie braliśmy takiego miejsca pod uwagę. Przerażało mnie to, że wystrój jest w stylu "ruski przepych i pieniądze". Ale do rzeczy. Domy weselne mają to do siebie, że są z kategorii tych podrzędnych, jak i bardzo eleganckich. I o tych drugich tutaj napiszę. W małopolsce jest ich dużo, nawet bardzo dużo. W dodatku rosną jak grzyby po deszczu. 
Plusy i minusy takiego miejsca:
+ przystępne ceny
+ dostosowane nawet do bardzo dużych wesel (nawet dla 500 os)
+ posiadają ogród
- brak noclegu dla gości
- brak kreatywności w dekoracji sali
- trzeba rezerwować termin z dużym wyprzedzeniem

Szczerze, to nie braliśmy takiego miejsca pod uwagę. Może dlatego, że wolimy "swojski" klimat. Natomiast jeśli organizujecie duże wesele jest to dobre miejsce. Moja ocena 7/10

3. Dworki/Zamki



Miejsce, gdzie można się poczuć jak księżniczka. Kiedyś w takich miejscach były organizowane wielkie bale, a sale są pięknie i bogato zdobione. W małopolsce jest ich kilka. Jakie są plusy i minusy organizacji wesela w takim miejscu:
+ możliwość zorganizowania wielkiego wesele (nawet do 1000 os)
+ bogato zdobione wnętrza
+ piękne otoczenie i ogrody
+ możliwość dodatkowych atrakcji takich jak np. pokaz walk rycerskich
- mały wybór
- wysoki koszt zorganizowania wesela
- goście mogą się czuć nieco skrępowani

Jak byłam małą dziewczynką to marzyłam by zostać księżniczką i mieć ślub w takim zamku. Niestety w sukniach księżniczek wyglądam jak Fiona ze Shreka i nie jestem Billem Gates-em więc moje marzenia legły w gruzach. Moja ocena 7/10

4. Drewniane chaty



Coś dla Nas :) Dlatego, że lubimy dobre jedzenie i zabawę bez skrępowania. Ale będę obiektywna, obiecuję. Zazwyczaj najwięcej takich lokali jest w górach, ale w okolicy Krakowa również znaleźliśmy trochę. Ich plusy i minusy:
+ dobre jedzenie
+ niewysokie ceny jak na taką ilość jedzenia
+ możliwość negocjacji cen
+ często posiadają miejsca noclegowe
+ zazwyczaj piękne otoczenie
- dużo, dużo drewna w wystroju
- często daleko od większych miast
- trzeba rezerwować dużo wcześniej

Jaka jest moja opinia? Hmm... jest to dobre miejsce dla Par, które lubią się "swojski" wystrój. Nie są to miejsca bardzo eleganckie, ale piękne i proste. Moja ocena 8/10

5. Plener/ Namiot



Bardzo modne miejsca w ostatnim czasie. Niestety w Polsce jest niewiele miejsc, gdzie można zorganizować taki ślub i wesele. Można to zrobić na dwa sposoby: znaleźć miejsce (najczęściej dworek czy zamek), który organizuje takie przyjęcia w namiocie albo jeśli macie miejsce na namiot (duży ogród, działkę czy łąkę) to można zorganizować przyjęcie samemu. Niestety jest to bardzo kosztowne i czasochłonne.
Plusy i minusy:
+ niesamowite przeżycie
+ niekonwencjonalny styl
+ możliwość dostosowania namiotu do ilości gości
- nie można przewidzieć pogody
- bardzo kosztowne
- brak zaplecza sanitarnego
- w lecie dużo insektów
- czasochłonna organizacja

Szczerze mówiąc myśleliśmy o takim weselu, niestety koszt wynajęcia namiotu wraz z wystrojem i jedzeniem był to koszt ponad 20 tys złotych. Dobry pomysł na organizację takiego wesela dla osób mieszkających w krajach, gdzie temperatura jest nieco wyższa niż w Polsce. Moja ocena 5/10

6. Ślub za granicą




Coraz częściej wybierana forma. Najczęściej przez osoby znane, chcące zrobić coś tylko dla siebie. Ślub za granicą jest piękny, ale również kosztowny. Później w wielu przypadkach trzeba go powtórzyć w Polsce. Jakie są plusy i minusy:
+ piękna sceneria, możliwość wyboru dowolnego miejsca na świecie
+ można połączyć ślub z podróżą poślubną
+ krótki czas organizacji
- duży koszt
- brak bliskich

Z jednej strony można uciec od tego zamętu i przygotowań, z drugiej w takiej podróży jesteście tylko we dwoje i Wasza rodzina nie może cieszyć się Waszym szczęściem (chyba, że na odległość). Moja ocena 6/10

Oczywiście nie wymieniłam wszystkich rodzai wesel, lecz te najczęściej wybierane. Są to tylko moje opinie jako Panny Młodej. 
Co wy myślicie o takich formach przyjęcia? Które byście wybrały? 

Pozdrawiam
S.






2 komentarze:

  1. Hej ... faktycznie wybór miejsca gdzie odbędzie się Nasz wymarzony ślub jest nie lada wyczynem. Wszystko tak naprawdę zależy od tego jaki rodzaj ślubu chcemy zorganizować tj. czy ma być to wesele kameralne czy też z większą ilością gości, czy organizujemy ślub z poprawinami dla gości na następny dzień, czy też ślub jedno dniowy a poprawiny tylko dla najbliższych.

    Hmmm ciężka sprawa i zależy też od sytuacji finansowej i Naszego własnego spojrzenia. Ja mogę dodać tylko opinie na jakiej Ja sama bazowałam szykując swoje własne wesele, wiele z Pań może mieć oddzielne zdanie.
    Ok .. Ja zdecydowałam się wraz z Mężem, że chcemy ślubu na którym będziemy mogli bawić się z rodziną i znajomymi a troszkę tych osób jest....
    Po określeniu wstępnej listy wyszło Nam ok. 130 osób, zdawaliśmy sobie sprawę, że frekwencja nie będzie 100%. Ze względu też na fakt, że Nasze rodziny są z 2 różnych miast zrobiliśmy przegląd rynku. Wyszło Nam iż możemy sobie pozwolić zrobić ślub w Krakowie, ale jedno dniowy licząc koszty dojazdu dla Gości z Kielc i ewentualną odwózkę . Natomiast robiąc wesele w Kielcach w moich rodzinnych stronach mogliśmy sobie pozwolić na zorganizowanie wesela 2 dniowego dla Gości. W Kielcach znalazłam fajną salę z tanimi stosunkowo noclegami dla Gości. Właścicielka okazała się bardzo miłą kobietą i dała Nam wiele zniżek.
    W cenie wesela 2 dniowego mogliśmy sobie pozwolić na : oprawę muzyczną, salę weselną, kucharki jedzenie itp.
    W Krakowie zaś za wynajęcie sali od osoby i zorganizowanie dojazdu i odwózki dla Gości a także pozostałe koszty np. wódka, ciasta itp. koszt jedno dniowy był niewiele mniejszy niż wesele w Kielcach.

    Do czego dążę... Ja z Mężem wybrałam wesele w sali weselnej dla Mnie plusem było to, że Sala miała noclegi , klimatyzację, piękną okolicę, była ogromna miała ładny wystrój i cena była przystępna. Do tego organizując wesele na sali jedzenie, które Panie kucharki robiły starczyło spokojnie na 2 dni. Oczywiście minusem takiego wesela jest jeszcze fakt, że musieliśmy znaleźć kucharki i dostarczyć sami zakupy dla nich. Jest z tym bardzo dużo zachodu, bardzo przed weselem się namęczyliśmy, ale byliśmy dumni, że daliśmy radę i wszyscy mamy taką nadzieję czuli się swojsko i dobrze.

    Nie przekonywały mnie sale w których płacimy za osobę koszty są droższe a trzeba jeszcze liczyć zakup wódki, ciast , owoców itp. ponieważ nie wszystkie sale mają cały asortyment w ofercie a jeśli tak to ceny plasują się jeszcze drożej. Jedyny plus takiego wesela to fakt, że mamy mniej załatwiania przed weselem.
    Sale weselne często mamy do swojej dyspozycji na 5 dni przed weselem. Dostajemy klucze sala powinna być posprzątana i wraz z właścicielem sali sprawdzamy stan wszystkich rzeczy w kuchni a po weselu po prostu orientacyjnie je kontrolujemy. Wierzcie ubieranie Sali weselnej na dzień przed weselem fajna sprawa a jeszcze gdy pomagają Nam znajomi jest kupa śmiechu. Dla tych którzy mają kogoś kto pomoże przy organizacji i którzy planują większe wesele do tego z poprawinami polecam Salę weselną . Trochę więcej się namęczymy z bliskimi i zjemy troszkę więcej nerwów, ale koszty Nas nie zjedzą. Jednak tym którzy planują wesele do 100 osób i bez poprawin bo chcą je tylko dla najbliższej rodzinki proponuję restaurację .
    Pozdrawiam Monia K.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja bym wolał zwykły ślub w kościele i potem podróż poślubną, bez wesela:)

    OdpowiedzUsuń